3 weeks left - Reisverslag uit Borculo, Nederland van Lars Vuuren - WaarBenJij.nu 3 weeks left - Reisverslag uit Borculo, Nederland van Lars Vuuren - WaarBenJij.nu

3 weeks left

Door: Lars van Vuuren

Blijf op de hoogte en volg Lars

25 Juli 2013 | Nederland, Borculo

Hallo allemaal,

Het echte aftellen is nu wel begonnen. Nog 3 weken te gaan en dan gaat het allemaal van start. 15 Augustus vertrek ik om 07:15 vanuit Schiphol naar Londen, ik kom daar om 07:30 aan en moet vervolgens 4 uur wachten om het vliegtuig te pakken richting New York om 11:25. Volgens de planning kom ik dan om 13:55 aan in New York. Ivm met het tijdverschil heb ik dan in totaal toch al wel zo'n 9 uur in de lucht gezeten.

Vandaag ben ik in Amsterdam geweest bij het Amerikaanse consulaat om de laatste dingen voor mijn visum te regelen. De meeste gegevens hiervoor waren via internet al ingevuld. Wat ik vandaag moest doen stelde dus ook niet zoveel voor. Eerst werd je door de beveiliging gecontroleerd, je tas werd nagekeken en je papieren werden gecheckt. vervolgens mocht je doorlopen en ik had daarbij het geluk, maar niet heus, dat er een dikke rij stond. Ik heb een uur in de gang gestaan terwijl de rij achter mij alleen maar groter werd, toen mocht ik eindelijk doorlopen naar de volgende kamer, de wachtkamer... Hier werd je per nummer naar een balie geroepen waar ze je formulieren nog een keer controleerde en ze je vinger afdrukken in scande. En gok het eens, ik mocht toen weer plaats nemen in de wachtkamer. Toen ik weer geroepen werd moest ik een paar vragen beantwoorden zoals hoe oud ben je, waar ga je heen etc. Daarna mocht ik weg en (als het goed is) krijg ik mijn visum over 3/4 werkdagen door de brievenbus.

Het contact met mijn gastgezin was eigenlijk vanaf februari/maart al op gang maar de laatste weken neemt het zeker contact zeker toe. Zij hebben er net zoals ik heel erg veel zin in.
Daarbij komt nog dat zij het weekend voordat ik naar New York vertrek naar Berlijn gaan en daarvoor een tussenstop moeten maken in Amsterdam van 6 uur. Voor mij en mijn ouders dus een geweldige mogelijkheid om mijn toekomstige gast gezin alvast te ontmoeten. Het gaat waarschijnlijk een lunch worden of iets in die richting.

Volgende verslag zal ergens verschijnen rond 15 augustus.




  • 26 Juli 2013 - 12:51

    Henk En Joost:

    Hallo Lars,
    Geweldig allemaal. Het wordt een prachtig jaar. Volgens mij kom je in een leuk gastgezin. Warme mensen. Leuk dat jullie ze nog even ontmoeten in Berlijn. Geniet van de voorbereiding en naar onze vakantie drinken we nog een bakkie.

    Groetjes Henk en Joost

  • 31 Juli 2013 - 12:19

    G.h. Willekes-de Greef (oma Borculo):

    lieve Lars,
    ik wens je heel veel succes met je gekozen studie en hoop, dat je een voorspoedige reis hebt
    en vervolgens natuurlijk eerst even wennen aan alles, wat anders is in een land ver van huis.
    Veel geluk met je gastgezin, hopelijk klikt dit perfect en met je studiegenoot uit Duitsland,
    die bij jou woont op dit adres.
    Natuurlijk zal ik je erg missen, maar na regen (traantjes) komt zonneschijn.
    A big hug !!! God bless you!!!!
    XXXXXXXXX. oma.

    tot horens.




  • 31 Juli 2013 - 16:03

    Marian:

    Hoi Lars,

    Wat leuk dat we je kunnen volgen. Volgens mij ga je een fantasties avontuur te gemoed.
    Het gastgezin lijkt mij ook erg gezellig, en op school komt het helemaal goed met je.
    Als je net zo spontaan blijft zoals je nu bentkomt het alemaal goed.
    Ik wens je een goede reis en tot de volgende keer.

    Groetjes Marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Actief sinds 25 Juni 2013
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 15086

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 Juni 2014

High School

Landen bezocht: