NEW YORK - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lars Vuuren - WaarBenJij.nu NEW YORK - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lars Vuuren - WaarBenJij.nu

NEW YORK

Door: Lars van Vuuren

Blijf op de hoogte en volg Lars

26 Augustus 2013 | Verenigde Staten, New York

Hallo!!!

Ik kan zoveel vertellen maar ga het toch maar een beetje kort houden!
Ik ben nu een paar dagen in Houston en heb al van alles gedaan. Dat geldt ook voor de week ik New York, het schema voor de introductie week was volledig gevuld met activiteiten.

De reis:
Rond 05.00 waren we ( mijn ouders, broer, oma en ik) op Schiphol, daar even naar de verzamelplaats gezocht maar ik kwam al snel andere Nederlanders tegen met hetzelfde gele T-shirt en Tas. Toen ik mijn bagage in wou checken werd me helaas verteld dat mijn koffer 1.5 kg te zwaar was, oftewel ik moest 1.5 kg uit m'n koffer overpakken naar m'n handbagage die al helemaal vol zat.. Maar het was me gelukt !
Na het inchecken van mijn bagage was het moment van afscheid aangebroken. Na van iedereen even een stevige knuffel te hebben gehad liep ik als eerste richting de gate. Vervolgens even op alle andere Nederlanders gewacht en daarna zijn we ergens met z'n allen ergens gaan wachten totdat we het vliegtuig in konden. Er was een goede sfeer in de groep en iedereen was spraakzaam!


Eenmaal in New York:
Dag 1, we kwamen rond 07.00PM aan bij onze Campus. Daar werden de kamers ingedeeld, ik moest mijn kamer delen met een Duitser en een Zweed, erg aardig. Verder was de eerste dag niet veel te beleven, we hebben met de groep jongens een bal over gegooid en mega pizza's gegeten.
Dag 2, We werden in 4 groepen ingedeeld en hadden vervolgens class, daarin werden we op van alles en nog wat voorbereid, zowel voor in New York als voor in ons gastgezin. Daarna ging de ene helft baseball spelen en de andere helft american football. Deze dag heb ik heel erg veel mensen van de groep leren kennen wat het een stuk gemakkelijker maakte allemaal.
Dag 3, NEW YORK CITY!!! deze dag gingen we voor het eerst echt de stad in. We begonnen in Central Park en we zijn langs Time Square gereden. Central Park was echt indrukwekkend, midden in de stad maar toch helemaal stil, het was prachtig! Daarna reden we door naar het einde van de broadway ergens onderin Manthattan, hier mochten we winkelen en relaxen in de starbucks. Toen we weer thuis waren hebben we met z'n allen een film gekeken maar de helft viel in slaap of had er geen zin meer in na de lange dag.
Dag 4, deze dag was een goede training voor onze oren. We begonnen met een class die 4 uur duurde. eerst begonnen onze begeleiders over hun persoonlijke ervaringen en daarna kwamen er 2 oud High School studenten ons vertellen over hun high school ervaring en ze beantwoorde onze vragen, het duurde lang maar was zeker leerzaam! Daarna gingen we weer het sportveld op om nu american football te spelen terwijl de andere helft dit keer baseball speelde. In de avond hebben we een treasure hunt gedaan, we kregen een lijst met allerlei voorwerpen wat we rondom onze Campus binnen een half uur moesten verzamelen, it was fun!
Dag 5, TIME SQUARE!!!!!!!! We gingen vandaag weer naar NYC maar dit keer naar Time Square, het was indrukwekkend! We mochten vrij rond lopen daar als we maar binnen een bepaalt gebied bleven. Deze tijd optimaal benut, daarna gingen we met z'n allen een boot tour maken. Dit was voor mij 1 van de mooiste momenten van de week. Iedereen had het gezellig en het was prachtig. We hadden prachtig uitzicht op NYC met alle hoge gebouwen en we kwamen langs het Statue of liberty, de terug weg begon het donker te worden wat het nog uitzicht nog mooier maakte.
Dag 6, US History, een 3 uur lange class die als het aan de leraar lag nog wel 5 keer zo lang had mogen duren! Ik vond het zelf erg interessant en heb na de les zelfs nog even met de leraar nagepraat, wat ben ik toch ook weer een perfecte leerling. Daarna moesten we ons klaarmaken voor een middag/avond Jones Beach. Het was ongeveer een uur rijden maar eenmaal daar hadden we een geweldige dag met iedereen, ik zelf ben nog anderhalf uur in slaap gevallen op het strand maar ondanks dat was het zeker geslaagd!
Dag 7, de laatste dag :( Het begon met een class, de laatste voorbereidingen op een jaar in een nieuw gezin, nieuw land, nieuwe school etc. Na deze class werd iedereen nog even opgepept door de groepsleider om met een positief gevoel weg te gaan de volgende dag. Toen dat klaar was hadden we nog 1,5 om onze eind show als groep zijnde voor te bereiden. We hadden als opdracht om over de hele week een groep voor te bereiden en die moesten we vandaag laten zien. We dachten redelijk goed te zijn maar de andere groepen waren duidelijk beter voorbereid maar we hadden een super leuke tijd als groep en daar draaide het om ! Voor de laatste avond had de organisatie een verassing voor ons, NOG EEN KEER NAAR NYC , en dit keer terwijl het avond was! We vertrokken rond 05.00PM en we waren volledig vrij tot 10.00PM, een groot deel van de groep heeft deze tijd vol gemaakt door naar een Broadwayshow te gaan wat geweldig was volgens iedereen die daar was. Ik zelf heb er voor gekozen om naar Top of the Rock te gaan en daar heb ik zeker geen spijt van, wat was dat prachtig!!! Toen we na een tijdje weer beneden waren hebben we nog even van time square genoten. Toen de broadwayshow klaar was gingen we met z'n allen weer richting de campus.

( ik ben ergens vergeten te vertellen dat ik die dag ook nog Synchroon zwemmen en cheerleaden heb gedaan, dit was GEWELDIG. ik weet niet meer welke dag dat was dus vandaar maar even op deze manier. )

Dat was het dan... Niemand kon het echt beseffen dat dit het einde was van een geweldige week maar het begin van ons High School Year.. Ik was één van de enigste die deze nacht om 04.00AM vertrok, de rest ging namelijk allemaal om 05.00AM.. Niet geslapen die nacht aangezien ik m'n koffers nog in moest pakken en doei moest zeggen tegen iedereen :( we waren in deze week echt een hechte groep geworden dus het was best raar om daar nu afscheid van te nemen!

Voor degene die ook naar High School willen en twijfelen over of ze deze moeten doen, stop dan met twijfelen en ga ervoor. 100%!!! Deze week was niet alleen een geweldige ervaring maar heeft me ook super veel geholpen, mijn engels is in deze week met mega grote stappen vooruit gegaan en heeft me veel vertrouwen gegeven voor het komende jaar.

Dit was mn update voor nu, vandaag heb ik mijn eerste schooldag gehad maar daar ga ik nog niks over zeggen. Volgende verslag zou gaan over mijn eerste dagen hier in Houston en mijn eerste schooldagen!

En natuurlijk volgen er foto's (:

  • 27 Augustus 2013 - 06:21

    Jolanda Van Vuuren:

    Super leuk om dit verhaal te lezen en fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt !!
    Wat een avontuur. Geniet er maar lekker van schat.
    Veel liefs mama.

  • 27 Augustus 2013 - 19:46

    Opa En Oma:

    Dag Lars,
    Fijn te lezen dat je het zo naar de zin hebt . We kijken al uit naar he volgende verhaal uit.Laat het allemal maar gebeuren.
    Knuffel van op en oma.

  • 29 Augustus 2013 - 21:14

    Marian:

    Hoi Lars,
    Wat heb je al veel beleefd. Fijn dat het daar zo goed gaat. Kijk uit naar je volgende verhaal, heb zo al zin om dat ook eens te gaan bekijken, zoals jij het verteld.
    Heel veel plezier en tot de volgende keer.
    Groetjes Marian.

  • 30 Augustus 2013 - 16:36

    Oma:

    Dag Lieve schat, wat fijn, dat ik op deze manier met jou kan corresponderen. Ik ben een week naar Doorn
    geweest, en ben zo juist thuis gekomen en las jouw blog. Fijn dat je het naar je zin hebt, geniet samen
    met je Duitse vriend bij je nieuwe host parents. Groetjes en een dikke knuffel van je oma uit Borculo.

  • 02 September 2013 - 15:02

    Rianne Harmsen:

    Hoi Lars,

    Klinkt allemaal TOP! Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Leuk om je zo te kunnen volgen!

    Grtjs Rianne

  • 03 September 2013 - 12:29

    Jacqueline Tuenter:

    Hallo Lars,
    Fijn dat je zo'n leuke week hebt gehad, New York is inderdaad erg indrukwekkend dus kon niet missen.
    Veel succes op highschool en een leuke tijd bij je gastgezin, we zullen je volgen.
    Groetjes Jacqueline

  • 05 September 2013 - 13:18

    Anne Marie:

    Hey Lars,
    Fijn dat het goed met je gaat. Leuk om te lezen van je avonturen en opgedane indrukken. Geniet er maar van, voor je het weet ben je weer terug. Tot mails.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Actief sinds 25 Juni 2013
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 15085

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 Juni 2014

High School

Landen bezocht: