HOWDY Y'ALL - Reisverslag uit Bellaire, Verenigde Staten van Lars Vuuren - WaarBenJij.nu HOWDY Y'ALL - Reisverslag uit Bellaire, Verenigde Staten van Lars Vuuren - WaarBenJij.nu

HOWDY Y'ALL

Blijf op de hoogte en volg Lars

11 September 2013 | Verenigde Staten, Bellaire

Howdy y'all,

Ik heb er nu 2 weken school opzitten maar wat heb ik al veel mee gemaakt.
elk weekend hebben we tot nu toe optimaal benut en ga elke dag met een lach naar school!

Het is heel snel gegaan en heb geen idee hoe ik het allemaal goed kan vertellen maar ik ga m'n best doen.

Mijn high school jaar begon 26 Augustus, Ik en Joel ( mijn Duitse Host brother) wisten beide niet wat we moesten verwachten dus we lieten het allemaal op ons afkomen. De eerste les 'advocacy' hadden we al niet samen dus we moesten ons allebei zelf redden. Hier kregen we ons rooster en wat uitleg over de eerste weken en activiteiten. In het begin stond ik niet in het systeem maar er waren genoeg andere leerlingen die me wouden helpen om dat te regelen met de roosterkamer. Dat duurde ongeveer 2 uur aangezien er meer dan 100 leerlingen hetzelfde probleem hadden. Mijn rooster is:
*Guitar
*English
*US History
*Aquatic science
*LUNCH*
*Algebra 2
*Italian
*Soccer

Dit waren op Italiaans na ook al mijn vakken die ik had aangevraagd. Ik had aangegeven dat ik Spaans wou volgen maar die klas zat helaas vol.
Hier in Amerika werkt het allemaal iets anders dan in Nederland. Ik heb elke dag hetzelfde rooster en ze kennen hier niet echt het systeem met niveaus wat we in Nederland hebben. Er zijn een paar verplichte vakken, voor mij zijn dat English en US History, dit zijn klassen die je met leerlingen uit het zelfde leerjaar hebt. Met de keuze vakken is dat anders, zoals Italiaans heb ik met allemaal leerlingen van 13 en 14 jaar ( wat soms erg annoying is). Dit komt omdat je per klas een ander 'niveau' kan kiezen. Dus de leerlingen waarmee ik in de klas zit is erg variërend.

Maar ik ga met heel veel plezier naar school, elke dag leer ik meer mensen kennen en ik begin me steeds meer op m'n gemak te voelen. Mensen hier zijn (bijna) allemaal erg aardig en sociaal dus dat maakt het wel makkelijker om vrienden te maken. In de klassen begin ik ook steeds meer mensen te kennen dus dat word ook met de dag leuker. Ook de leraren zijn vriendelijk en willen nog wel eens een uitzondering maken omdat ik de 'exchange stundent' ben dus dat heeft soms wel z'n voordelen haha.

Mijn school heeft 3500 leerlingen en het gebouw heeft 3 verdiepingen. Het is precies een school zoals je het ziet in de films. lange gangen, rode grote kluisjes, sport velden en een cafetaria! Bellaire High School staat ook bekend als talen school dus het heeft super veel verschillende culturen. Ik heb geen dresscode dus ben vrij in wat voor een kleren ik wil dragen.

Verder weet ik niet zo goed wat ik nog kan vertellen dus als er een vraag is zie ik het vanzelf bij de reacties!

En nu alles wat ik naast school heb mee gemaakt.
Toen ik aankwam in Houston zijn we direct door gegaan naar school, ik had het huis nog niet eens gezien. We moesten ons aanmelden en aangeven welke vakken we wilden hebben. We dachten daar snel klaar mee te zijn maar het duurde uiteindelijk zo'n 4/5 uur als het niet meer was.
Eenmaal in mijn 'nieuwe huis' kreeg ik een rondleiding en werd me verteld waar mijn kamer was. Het huis is prachtig, we hebben een zwembad, bioscoop, badkamer voor mezelf en noem het maar op. Voor de eerste avond was er al een etentje gepland. We gingen naar een Brazilian Steak House, waar ik het lekkerste vlees ooit gegeten heb.
Ik zal niet alles gaan vertellen anders gaat dit nog wel even duren.
We hebben datzelfde weekend ook de nodige schoolspullen gekocht en zijn naar de Houston Zoo geweest. De dierentuin was echt geweldig en zou er een aantal foto's van uploaden. Het was die dag 40 graden en hebben daar 6 uur rond gelopen.. welkom in Texas zeiden Doug en Tim...

Het tweede weekend was volledig vol gepland!
Het begon met een baseball match op donderdag avond, het was geweldig om mee te maken!! En een dag later gingen we naar een Football game van de Cougars, het football team van de Universiteit van Houston. Dit was zoooo indrukwekkend, ik wist niet wat ik ervan moest verwachten en dacht niet dat het zo super speciaal was maar wat was dat een feest. De sfeer, het spel en alles is geweldig! Ik vond baseball leuk maar Football was echt 10 keer leuker! Ik heb van beide een aantal foto's dus die zal ik uploaden! Dit was pas het begin van het weekend.
Zaterdag eind van de ochtend vertrokken we richting New Braunfels, de planning was om hier een 'tube'(band) te huren om vervolgens daarmee de rivier af te drijven. Probleem was alleen dat we te laat waren en ze niks meer wouden verhuren dus hebben we maar een hotel opgezocht en daar onze spullen gedropt. Toen zijn we die avond naar Saint Antonio geweest, daar hebben we van alles gezien, gehoord en gelezen over de 'Alamo' en hebben daar een gedeelte van de 'riverwalk' gezien, wat echt heel erg mooi was!
De volgende dag gingen we weer terug naar de rivier maar dit keer wat vroeger. We hebben daar ongeveer 3 uur in het water gelegen als het niet meer was en genoten van het warme weer in Texas.
Daarna zijn we richting Austin gegaan, wat gegeten bij een Mexicaans restaurant en toen hebben Doug en Tim ons even snel een paar dingen laat zien in Austin maar ze wouden nog niet te veel verklappen aangezien we daar over een tijdje heen gaan voor een heel weekend.

Het laatste weekend begon met het kijken naar het volleybal team van mijn high school. Direct vanuit daar werden Joel en ik opgehaald door Doug en Tim om door te gaan naar een feestje. Beide waren we moe en ik werd ook nog eens ziek.. Maar ondanks dat hadden we een hele leuke avond en hebben we weer meer mensen leren kennen! De volgende ochtend moesten we om 08.00 al in de auto zitten. We gingen naar Galvenston voor een kennismakings weekend van onze organisatie. We waren met ongeveer 35 Exchange Students. Het begon met alle regels en eisen, dit maakte de sfeer er niet vrolijker op maar het was goed om alles even door te nemen. Daarna begon al snel het leuke gedeelte van het weekend dus dat maakte veel goed. We moesten allerlei spelletjes spelen. Allemaal in het teken van 'teamwork'. Dit deden ze om ons te laten zien hoe we met ons gezin moeten om gaan en hoe we ons jaar een succes kunnen maken. Daarna kregen we vrijevtijd, Galvenston is aan zee en het was mooi weer dus iedereen was op het strand te vinden. Hier hadden we twee grote party tenten opgebouwd. Ondanks dat we eigenlijk bijna niemand kende was de groep heel gezellig samen.
Bijna iedereen had een hotelkamer geboekt in hetzelfde hotel aan zee dus in de avond hadden we een kampvuur georganiseerd. Hier waren natuurlijk marshmallows te vinden met chocola en koekjes haha. Ook werd er nog American Football gespeeld in de avond.
De volgende dag hoopte iedereen op een mooi dagje strand maar het regende aan één stuk door dus iedereen ging al vroeg weer naar huis, wat erg jammer was want iedereen had het leuk samen!

Ik denk dat dit het wel zo'n beetje was! Ik heb al zoveel mee gemaakt in een hele korte tijd en ben super blij met mn gast gezin want ze doen er echt alles aan om ons een geweldige tijd te bezorgen.

Ik zal foto's uploaden en jullie zien vanzelf wel weer een nieuwe update verschijnen.



  • 12 September 2013 - 12:43

    Yvonne Beltman :

    Hey there!
    Wat klinkt het allemaal goed!! ( op t ziek zijn na dan :-( )
    Fijn dat je het zo leuk hebt !
    Een enthousiast verhaal en volgens mij vliegt de tijd....geniet ervan!

  • 12 September 2013 - 16:12

    Papa En Mama:

    Hey Lars,

    Super hoor en wat vertel je het allemaal leuk.
    Echt fantastisch dat je het zo fijn daar bij Doug en Tim hebt.
    Je bent echt een kanjer.

    Veel liefs Papa en Mama en Kai xxxxxxxxxxxxxxxx
    We love You.

  • 12 September 2013 - 16:13

    G.H.Willekes-de Greef (Oma Borculo).:

    Hallo Lieve kleinzoon, wat leuk, dat ik je op deze manier kan volgen. Gisteren heb ik een brief voor
    jou gepost. Deze zal ongeveer een week onderweg zijn, dus dan kan je mijn verhaal lezen.
    Ik ben van plan, om je vaker een kaart met inhoud te sturen, dat lijkt me leuk voor jou, dan heb je
    nog eens post om te lezen. Ik heb al een paar kaarten in huis. KAI moet volgende week in Groningen
    aan de bak, dus het wordt stil aan de Needseweg met het bezoek van de boys.
    Hopelijk kun je het goed vinden met Joel, de mede Duitse student.
    Ik vind het erg fijn, dat je het zo getroffen hebt met je second parents en zoals je bericht, dat de
    school ook gezellig is, waar je met plezier naar toe gaat.
    Veel liefs van mij en tot horens!!!!!!!!!!!!!!.

    HUGS and KISSES.
    Borculo, 12 September 2013.
    Oma Willekes Borculo.

  • 12 September 2013 - 19:48

    Marian:

    Hello Lars,

    Wat een mooi verhaal weer, zo leuk om te lezen.
    Het lijkt me dat je het hebt getroffen met je gastouders en je mede student/
    Zie uit naar je volgende verslag.
    Veel plezier en tot horens.

    Groetjes André en Marian

  • 18 September 2013 - 11:31

    Sanne:

    Hey highschool boy!

    Zo te zien vermaak jij je prima daar!
    Er leuk om te lezen!
    Geniet ervan!

    Liefs Sanne

  • 19 September 2013 - 22:00

    Tiny Brink.:

    Hoi Lars, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Indrukwekkend om te lezen wat je allemaal al hebt meegemaakt. Succes met je studie en verder vooral genieten!!!! Groeten uit Apeldoorn van Hans en Tiny. Xxx

  • 06 Oktober 2013 - 23:40

    G.H. Willekes-de Greef (oma Borculo).:

    Dag Lieve Lars, het is zondagavond 6 October 23.10 uur. Voor het slapen gaan wil ik je nog even een
    berichtje sturen. Ik kijk op de kalender en zie, dat je al weer 7 weken geleden vertrokken bent naar de
    US. Wat gaat dit toch allemaal vlug, maar ik mis je en zou je graag even omhelzen. Kai is vanavond weer
    naar Groningen vertrokken en heeft de eerste bak zuurkool met worst van mij meegekregen. Dat is ver-
    wennen, dan heeft hij 1 dag minder om te koken. Ik heb trouwens geen idee, wat ik me van het studenten koken voor moet stellen. Maar hij vindt het fijn, om het weekend thuis door te brengen.
    Via de laptop volg ik nog wel eens het weerbericht bij jou in Texas, en dat lijkt me tof. Wij hebben ook
    de laatste tijd prachtig weer, maar langzamerhand komt de herfst om de hoek kijken.
    FC Twente staat al enkele weken op de eerste plaats in de competitie, dat is voor mij leuk, maar voor de
    van Vuurentjes minder. Over 2 weken spelen ze tegen Ajax, maar we zullen zien, hoe lang ze deze
    plaats volhouden.. Eén dezer dagen stuur ik je weer een kaart, en ik vindt het reuze fijn, dat je het naar
    je zin hebt bij je second parents en je mede Duitse student. Wat zul je veel te vertellen hebben, als je
    volgend jaar Juni weer thuis komt. Ik eindig nu, anders heb ik geen verhaal meer op de kaart, die ik je
    sturen wil. Lieve Lars, Hugs and Kisses en tot horens !!!!!!!!!!!!!! xxxx. Oma Borculo, doei.

  • 20 Oktober 2013 - 22:20

    Ina En Dick:

    Hallo Lars.

    Sanne is net huis van haar werk bij Baan en toen kregen we het over hoe jij het daar in de USA zou hebben. Ik heb je verslagen doorgelezen en daarbij even naar de data gekeken. Komt me heel bekend voor. Het eerste verslag komt direct na aankomst, dan volgt er heel snel nog een en vervolgens duurt het een tijdje. Dat is alleen maar een teken dat je het fantastisch naar je zin hebt en geen tijd meer over hebt om verslagen te schrijven voor de Nederlanders die zo nieuwsgierig zijn naar jouw belevingen.

    Hartstikke fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat het goed gaat op school en met alle nieuwe mensen die je tegenkomt. Geniet daarvan en wel zo optimaal mogelijk want je tijd zal sneller voorbij gaan dan je denkt en het zal een blijvende herinnering voor je verdere leven zijn dus maak er wat moois van en daar ben je zelf bij. Hopelijk ga je ook nog mooie rijzen maken want het land is groot en mooi. We wensen je heel veel plezier en zullen deze site nog wel eens vaker gaan bezoeken.

    Groetjes Ina en Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Actief sinds 25 Juni 2013
Verslag gelezen: 1285
Totaal aantal bezoekers 15080

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 Juni 2014

High School

Landen bezocht: